22 grudnia 18:00 - 19:00

Debata online: Komercja a święta. Co robią z nami zakupy i reklamy?

  • 22 grudnia 18:00 - 19:00

Komercjalizacja świąt będzie tematem ostatniego w tym roku spotkania w ramach cyklu #ZaburtąPytań. Na pytania widzów odpowie dr Karol Jacymek, kulturoznawca z Uniwersytetu SWPS.

Komercjalizacja to zjawisko typowe dla XXI wieku. Jej świątecznym odzwierciedleniem są zatłoczone galerie handlowe (trzeba kupić te prezenty pod choinkę dla siostrzeńca!), ludzie ubrani w stroje św. Mikołaja (bardziej lub mniej udanie) czy choćby „długa i piękna reklama Apartu” (kto nie widział, warto zapoznać się przed programem). A w tym całym szale wielu z nas chce jeszcze zmieścić przygotowanie tradycyjnej wieczerzy wigilijnej, pasterkę czy spotkanie z rodziną.

Czy komercjalizacja przeszkadza tradycji? Wypiera ją? Sprawia, że zamiast spokojnie przeżyć ten czas, pędzimy i stajemy się ofiarą zakupowego amoku? A może wręcz odwrotnie – komercjalizacja jest dobrym dopełnieniem świątecznych zwyczajów?

O tym wszystkim będzie w kolejnym odcinku z cyklu #ZaBurtąPytań. Gościem Adriana Burtana będzie dr Karol Jachymek – kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych na Uniwersytecie SWPS, ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych, komunikacji w nowych mediach, lifestyle'u i trendów w popkulturze.

Spotkanie odbędzie się 22 grudnia czwartek) o godz. 18:00. Rozmowa przebiegnie w formie online na profilu YouTube Myślenickiego Ośrodka Kultury i Sportu pod adresem: 

#ZaBurtąPytań to cykl społeczno-kulturalnych spotkań w Myślenickim Ośrodku Kultury i Sportu prowadzonych przez dziennikarza i blogera Adriana Burtana. Podczas dyskusji poruszane są ważne i kontrowersyjne tematy społeczne, o których na co dzień dyskutujemy nie tylko przy rodzinnym obiedzie.

Komentarze